flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану обліково-статистичної роботи Шосткинського міськрайонного суду Сумської області за 1 півріччя 2011 року

15 липня 2011, 15:17

 А Н А Л І З

стану обліково-статистичної роботи

Шосткинського міськрайонного суду Сумської області

за 1 півріччя 2011 року

 

На виконання доручення територіального управління державної судової адміністрації в Сумській області за підсумками роботи в І півріччі 2011 року, відповідно до примірного плану проведення аналізу обліково-статистичної роботи, проаналізовано обліково-статистичну роботу Шосткинського міськрайонного суду Сумської області.

             31 березня 2011 року в.о. голови суду Євдокімовою О.П. згідно плану роботи суду на І півріччя 2011 року проведено перевірку стану ведення справ з наказами та журналів реєстрації наказів. Перевіркою встановлено, що робота виконується у відповідності до Переліку типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств із зазначенням термінів зберігання документів, затвердженого наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.1998 року № 41, номенклатурні справи наказів формуються за термінами зберігання та напрямками діяльності.

            01.04.2011 року суддею Свиненко М.Д. в присутності керівника апарату суду Андроса С.П. згідно плану роботи суду на І півріччя 2011 року проведено перевірку стану виконання вироків суду за І квартал 2011 року. При перевірці встановлено, що робота виконується у відповідності до вимог чинного законодавства.

            01.04.2011 року суддею Сінгур В.О. в присутності старшого секретаря суду Бондаренко С.А. згідно плану роботи суду на І півріччя 2011 року проведено перевірку стану обліку та зберігання речових доказів за І квартал 2011 року. Перевіркою встановлено, що робота виконується відповідно до розділу 17 Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженого наказом державної судової адміністрації України 27.06.2006 року № 68.

            01.04.2011 року комісією  у складі голови Литовка М.І., секретаря – Прочухан І.А., членів комісії Пихтар І.В. та Даниленко А.К. згідно плану роботи суду на І півріччя 2011 року проведено перевірку роботи канцелярії суду з питань:

1) прийняття, розгляду і реєстрації кореспонденції, справ та матеріалів, що надходять до суду;

2) правильності реєстрації вихідної кореспонденції;

3) прийом громадян, облік скарг, заяв і пропозицій громадян та строки їх розгляду;

4) направлення цивільних справ до апеляційної інстанції.

При перевірці встановлено, що секретар-друкарка суду Мокренко К.І., реєструє у журналі реєстрації вхідної кореспонденції усі судові справи та кореспонденцію, у тому числі документи, надіслані електронною поштою, факсимільним зв’язком, а також телеграми, що надходять до суду.

            У день надходження конвертів перевіряє відповідність вкладень до опису, наявність додатків до документа. Конверти у яких надходять документи приєднує до одержаних документів.

            Проставляє на правому нижньому чи іншому вільному від тексту місці супровідного листа до судової справи ( матеріалу), або першої сторінки та своєчасно передає для написання резолюції.

            Кореспонденцію особистого характеру передає без реєстрації адресатові.

            Документи з питань діяльності суду, які не стосуються розгляду справ, реєструє та передає керівництву в день надходження двічі на день.

            Недоліків в роботі не виявлено.

 

При перевірці встановлено, що консультант суду Філатов Ю.О., повністю дотримується правил роботи з електронною поштою що визначено відповідною Інструкцією про порядок використання електронної пошти.

У день надходження електронної пошти, роздруковує її та передає відповідальній особі для реєстрації у журналі вхідної кореспонденції.

Недоліків в роботі не виявлено.

 

При перевірці встановлено, що секретар суду Надточій І.М., приймає у громадян позовні заяви, скарги та заяви які не стосуються розгляду судових справ, а також телеграми, що надходять до суду. Перевіряє відповідність додатків до документа.

Прийняття судових справ і вхідної кореспонденції від кур’єра здійснює за пред’явленням документа, по посвідчує його особу та належність до організації-відправника. У разі відсутності такого документа судові справи, кореспонденцію від нього не приймає.

Прийняття будь яких документів від громадян здійснює за пред’явленням паспорта.

Особам, які подали до суду матеріали чи документи, за пред’явленням додаткової копії, на їхні прохання проставляє штамп суду про отримання з зазначенням дати.

У день приймання всіх матеріалів передає відповідальній особі для реєстрації у журналі вхідної кореспонденції.

Вчасно видає громадянам копії судових рішень, про що свідчить відсутність скарг на її дії або бездіяльність.

Недоліків в роботі не виявлено.

 

При перевірці роботи секретаря суду Леоненко І.В., встановлено, що вона всі справи про адміністративні правопорушення своєчасно реєструє у відповідних обліково-статистичних картках, заповнює обліково-статистичні картки в електронному вигляді (система«Атлант»), в алфавітному покажчику матеріалів за правопорушення передбачені КУпАП, контрольному  журналі   судових   справ   і   матеріалів переданих для розгляду судді. Своєчасно передає суддям справи для розгляду по суті.

Своєчасно заповнює обліково-статистичні картки, алфавітні покажчики, контрольні журнали.

Недоліків в роботі не виявлено.

 

При перевірці роботи секретаря суду Урбанович Ю.С., встановлено, що робота виконувалась по реєстрації, обліку, збереженню, заведенню цивільних справ, вчасної передачі суддям для розгляду справ цивільного та адміністративного провадження.

Усі справи цивільного та адміністративного провадження своєчасно реєструє у відповідних обліково-статистичних картках, в алфавітному покажчику, контрольному  журналі   судових   справ   і   матеріалів переданих для розгляду судді.

В більшості випадків своєчасно передає суддям справи для розгляду по суті.

Своєчасно заповнює обліково-статистичні картки, алфавітні покажчики, контрольні журнали.

            Виявлені недоліки:

-          випадки порушення строків передачі цивільних та адміністративних справ суддям для розгляду по суті.

 

При перевірці роботи секретаря суду Бондаренко С.А., встановлено, що вона чітко виконувала обов’язки по реєстрації, обліку, зберіганню, заведенню кримінальних справ, заповненню обліково-статистичних карток та журналів, передачі суддям справ для розгляду.

Бондаренко С.А., усі кримінальні справи своєчасно реєструє у відповідних обліково-статистичних картках, в алфавітному покажчику, контрольному  журналі   судових   справ   і   матеріалів переданих для розгляду судді. Своєчасно передає суддям справи для розгляду по суті.

Недоліки в роботі не виявлені.

 

При перевірці роботи судового розпорядника Прочухан І.А., встановлено що вона чітко виконувала обов’язки по реєстрації, обліку, збереженню справ за поданнями слідчих органів, скарг на їх дії та рішення, справ щодо розгляду питань у порядку виконання судових рішень у кримінальних справах, матеріалів за поданнями про умовно-дострокове звільнення від відбування покарання тощо, передачі суддям для розгляду.

Всі справи та матеріали своєчасно зареєстровані у відповідних обліково-статистичних картках, в алфавітному покажчику, контрольному  журналі   судових   справ   і   матеріалів переданих для розгляду судді. Своєчасно передає суддям справи для розгляду по суті.

Недоліки в роботі не виявлені.

 

При перевірці роботи встановлено, що друкарка суду Бойко Н.М., реєструє всі документи у журналі реєстрації вихідної простої, рекомендованої кореспонденції, заповнює розносну книгу для місцевої кореспонденції.

Виявлені недоліки:

- в розносній книзі для місцевої кореспонденції не завжди зазначено прізвище та посада особи, якій передано під підпис документи суду.

При перевірці встановлено, що в.о.керівника апарату суду Пихтар І.В., займається прийомом громадян, обліком скарг, заяв і пропозицій громадян.

Робота зі звереннями громадян ведеться згідно із Конституцією України, Законом України "Про звернення громадян", Указ Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної слади та органів місцевого самоврядування», Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, Інструкцією з діловодства за зверненням громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об»єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації та Методичними рекомендаціями по організації та веденню роботи зі зверненнями громадян, надісланими ТУ ДСА в Сумській області.

Всі заяви та скарги в день надходження до суду реєструються в журналі вхідної корепонденції, реєструються на картках та передаються  їй на розгляд, або на розгляд в.о.голови суду для вирішення питання поставленого у зверненні громадянина.

По  всім скаргам та заявам відповідь надано в строк відповідно до ст.20 Закону України «Про звернення громадян».

Повторні скарги чи заяви за 4-й квартал 2010 року до Шосткинського міськрайонного суду Сумської області не надходили. 

Робота зі зверненнями громадян знаходиться на постійному контролі виконуючого обов'язки голови Шосткинського міськрайонного суду Сумської області, кожне звернення громадян  детально вивчається і аналізується, вживаються відповідні заходи по запобіганню звернень громадян зі скаргами та заявами.

Недоліків в роботі не виявлено.

 При перевірці встановлено, що судовий розпорядник Гамалій О.Ф., займався підготовкою та направленням цивільних справ до апеляційної інстанції.

Виявлені недоліки:

-          не по всім справам є відмітки у відповідних обліково-статистичних картках про направлення за апеляційним оскарженням, у журналі обліку заяв про апеляційне оскарження, апеляційних скарг у цивільних та адміністративних справах,

-          несвоєчасно оформлює та направляє справи до апеляційної інстанції.

 

01.04.2011 року суддею Стародубцевою Л.О. у присутності керівника апарату суду Андроса С.П. згідно плану роботи суду на І півріччя 2011 року проведено перевірку наявності описів справ постійного зберігання. Перевіркою встановлено, що відповідна робота ведеться з дотриманням вимог чинного законодавства.

            29.04.2011 року суддею Стародубцевою Л.О. у присутності керівника апарату суду Андроса С.П. та завідувача архівом Литвиненко Т.М. згідно плану роботи суду на І півріччя 2011 року проведено перевірку наявності актів про вилучення для знищення справ що не підлягають зберіганню. Перевіркою встановлено, що відповідна робота ведеться з дотриманням вимог чинного законодавства.

18.05.2011 року Апеляційним судом Сумської області була надана методична допомога суддям Шосткинського міськрайонного суду Сумської області з питань розгляду справ  цивільного та адміністративного судочинства. При наданні допомоги Апеляційний суд акцентував на тому, що тривалий стан правової невизначеності у спорах до ухвалення рішення негативно впливає на ефективність захисту порушених прав як громадян, за захистом яких вони звертаються до суду, так і інтересів юридичних осіб та держави. Оскільки станом на 17 травня 2011 року по відношенню до зареєстрованих цивільних справ становить лише близько 64%, що у свою чергу свідчить про наявність у суді певних проблем з оперативністю відправлення правосуддя.

            Результати вищезазначених перевірок розглядались та обговорювались з працівниками суду на  оперативних нарадах на яких працівникам, відповідальним за напрямки роботи, що перевірялись, було наголошено на усунення допущених недоліків та в подальшому їх не допускати.

            Первинним обліком і складанням звітності про стан здійснення судом правосуддя займаються старший секретар суду Бондаренко С.А. (має неповну вищу освіту, 3 роки стажу роботи в суді) Прочухан І.А. (має повну вищу освіту, 13 років стажу роботи в суді); Урбанович Ю.С.( має неповну вищу освіту, 2 роки стажу роботи в суді)  Леоненко І.В. (має середню освіту, стаж роботи в суді 7 років), а в разі їх відсутності  Біндюг Л.М. (має неповну вищу освіту, 9 років стажу роботи в суді);  Павлюченко І.В.( має середню освіту, 21 рік стажу роботи в суді);  Надточій І.М. ( має вищу освіту, стаж роботи в суді 7 років).

            З працівниками, які займаються первинним обліком та судовою статистикою відповідно до плану проведення занять по підвищенню ділової кваліфікації працівників на І півріччя 2011 року 28.01.2011 року проведено заняття по вивченню інструкції користувача комп’ютерної програми «Документообіг загальних судів»;  вивчено положення про автоматизовану систему документообігу суду та рішення зборів суддів від 04 січня 2011 року та 10 червня 2011 року щодо оптимізації функціонування автоматизованої системи документообігу удосконалення роботи суду з розгляду судових справ.

            Відповідно до плану роботи Шосткинського міськрайонного суду Сумської області на І півріччя 2011 року  обговорено підсумки роботи суду  за ІІ півріччя 2010 року.

            Робота Шосткинського міськрайонного суду у Сумській області  планується по півріччям. Стан виконання плану роботи контролюється головою суду та керівником апарату суду. Про виконані заплановані заходи робляться відмітки у графі «відмітка про виконання».

            Не всі працівники суду забезпечені комп’ютерною технікою, що унеможливлює працювати на належному рівні та впроваджувати в роботі програмно-технологічний засіб обробки та формування звітів ДЗС.

            Робота з картками на осіб, стосовно яких судом розглянуто кримінальну справу своєчасно надсилаються до ТУ ДСА та до Апеляційного суду  на паперових та електронних носіях, заповнені достовірною інформацією.

 Відповідно до вище викладеного, у ІІ півріччі 2011 року необхідно виконати ряд  заходів щодо підвищення якості обліково-статистичної роботи у суді, а саме:

а) посилити контроль за веденням діловодства в суді, приділяючи особливу увагу первинній реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду, повноті заповнення документів первинного обліку.

 б) планувати і постійно проводити навчання з працівниками апарату судів, які займаються питаннями обліково-статистичної роботи та судової статистики.

 в) під час проведення семінарських занять з працівниками апарату суду, які займаються веденням судової статистики, крім вивчення інструкцій щодо заповнення форм звітності, приділяти увагу вивченню положень Кримінального кодексу України, Кримінально-процесуального кодексу України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, знання яких суттєво впливає на якість підготовки звітів, а також положень Закону України „Про судоустрій і статус суддів”;

г) після кожного звітного періоду аналізувати стан обліково-статистичної роботи;

д) вживати додаткових заходів щодо підвищення кваліфікації працівників апарату суду, які займаються первинним обліком справ та підготовкою звітів.


М.І.Литовка