flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рекомендації та основні принципи етикету в спілкуванні з людьми з інвалідністю та надання їм допомоги

Люди з інвалідністю є споживачами таких самих послуг, як і люди без інвалідності. Розуміння того, чого саме хоче споживач, вимагає зосередження уваги на людині, а не на її інвалідності. Перше й найголовніше необхідно побачити людину. Потреби людини можуть бути різними, Ваш підхід до задоволення потреб повинен залишатися однаковим для всіх.

З питань, що стосуються людини з інвалідністю, важливо завжди пам'ятати, що потрібно звертатись безпосередньо до цієї людини, а не до супроводжуючої   її особи.

Толерантність – це повага права іншого бути таким, як він є.

 

Рекомендації із супроводу та взаємодії з людиною з інвалідністю

 

Загальні практичні поради при спілкуванні

 

 

Люди з поганим зором, незрячі

 

 

Люди з порушенням слуху

 

  

Люди із ускладненнями в мовленні

 

  

Особи з затримкою розумового розвитку

 

  

 Люди, яким важко пересуватись

 

 

Люди з гіперкінезами (спастикою)

 

Гіперкінези – безконтрольні рухи тіла та кінцівок, які притаманні зазвичай людям, що мають ДЦП. Вони також можуть виникати в людей з пошкодженням спинного мозку.

 

Використані матеріали:

- «Основні принципи етикету в спілкуванні з людьми з інвалідністю» розділу «Етика спілкування» Всеукраїнського громадського об’єднання «Національна асамблея  людей з інвалідністю України»: http://naiu.org.ua/useful/etika-spilkuvannya/.

- «Рекомендації та основні принципи етикету в спілкуванні з людьми з інвалідністю та надання їм допомоги», складені Рівненським обласним осередком Всеукраїнської молодіжної громадської організації інвалідів з вадами зору «Генерація успішної дії» http://uba.rv.ua/content/.