flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформація за результатами проведення опитування відвідувачів Шосткинського міськрайонного суду Сумської області

29 серпня 2019, 10:26

За результатом дослідження 60 анкет учасників опитування, були отримані такі висновки:

Отримані в ході опитування дані свідчать про загалом позитивну оцінку відвідувачами  якості роботи Шосткинського районного суду Сумської області: більшість респондентів (83.33%) високо та добре оцінили якість роботи суду, 2 відвідувача поставили посередню оцінку та 2 – негативну. 10% (6 відвідувачів) відмовилися відповідати на питання.

За 5-бальною шкалою середня оцінка суду всіма респондентами становить 4,44.

Як свідчить аналіз окремих вимірів якості роботи суду найбільш високо відвідувачі суду оцінили зручність та комфортність перебування в суді (середній бал оцінювання склав 4,86) та сприйняття роботи судді (середній бал оцінювання склав 4,58), найбільш критично була оцінена якість роботи суду в частині дотримання термінів судового розгляду (середній бал оцінювання склав 3,95) та доступності суду (середній бал оцінювання склав 4,30). Слід зазначити, що в суді встановлені таблички з шрифтом Брайля, є кнопка виклику чергового працівника суду та обладнано пандус на внутрішньому вході в приміщення, для забезпечення доступу до суду людей з інвалідністю, засідання проводяться на першому поверсі. Наразі будівля суду знаходиться на фінальній стадії реконструкції, зроблено капітальний ремонт приміщення.

Середній інтегральний показник за вимірами якості становить 4,42.

Під час обробки інформації, яка була отримана від відвідувачів Шосткинського районного суду Сумської області, серед відповідей на питання, які конкретні зміни, необхідні для покращення роботи цього суду сьогодні, було отримано кілька зауважень від відвідувачів, які стосувалися незадоволеністю кількістю суддів. Також були наступні коментарі: «Поліпшити умови для людей з особливими потребами, встановлення перил для пересування по сходах в середині приміщення суду. Встановити гардероб. Строк розгляду справи у суді має враховувати її складність аби уникнути затримання», «мало інформації для відвідувачів», «покращити роботу канцелярії суду».                                                   

Окремої уваги заслуговує оцінка відвідувачів суду сторінка суду в мережі інтернет, адже 55,00 % користувалися можливістю знайти щось корисне на сторінці суду, щодо питання «Чи знайшли Ви на сторінці суду потрібну для Вас інформацію?» - середній бал оцінювання склав 4,73.

Що стосується роботи системи «Електронний суд», кількість респондентів розділилася майже навпіл. 51,67% зазначили, що знають про початок функціонування цієї системи, 48,33% - відповіли що не знають. Особисто нею користувалися лише 15% (9 осіб). Коментарів відвідувачів щодо роботи системи не було. Середній бал оцінювання роботи системи «Електронний суд» відвідувачами склав 3,11. 

Наступні рекомендації були складені після аналізу одержаної в ході опитування інформації разом з представниками суду, з метою покращення функціонування Шосткинського районного суду Сумської області:

  • переглянути та актуалізувати зразки документів, розміщених на інформаційних стендах суду;
  • оптимізувати роботу канцелярії, зокрема, звернути увагу працівників на те, що не всі відвідувачі можуть додзвонитися до суду та отримати корисну інформацію;
  • покращити умови доступу до суду для людей з інвалідністю;
  • оновити інформацію щодо особливостей та варіантів доступу людей з інвалідністю до будівлі суду на сторінці суду в інтернеті, на сайті суду та на інформаційних стендах;
  • провести навчання для працівників суду щодо особливостей спілкування та варіантів доступу людей з інвалідністю до будівлі суду;
  • звернути увагу суддівського корпусу на важливість дотримання термінів судового розгляду з урахуванням зауважень, які залишили опитувані громадяни;
  • більш активно інформувати відвідувачів суду про роботу системи «Електронний суд»;
  • продовжувати активно інформувати громадян про роботу суду за допомогою інтернет-сторінки в соціальній мережі facebook.com.

 

Виконавці дослідження: Єсіна Н.В.

Дослідження  було здійснене за технічної підтримки ГО «Північна правозахисна група» в  рамках програми опитувань відвідувачів  судів  під час реалізації проекту «Проведення опитувань учасників судових проваджень з використанням методології карток громадянського звітування (КГЗ) в Чернігівській та Сумській областях», який здійснювався Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини у партнерстві з громадською організацією «Північна правозахисна група» (м. Суми) за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя».